Amandinita

069

De ce ,, Amandinita ,, ?

Pentru ca ,initial ,am vrut sa fac o Amandina , insa participand la provocarea lansata de

Rama Romania

,mi-am zis ca , in acea tavita , pe care am primit-o  ,nu as fi avut cum sa fac o Amandina adevarata –  asa a luat nastere Amandinita ,o amandina reinventata care este la fel de buna ca si amandina originala ,numai ca anumite ingrediente le-am scos , sau le-am adaugat iar asamblarea am facut-o dintr-un singur blat ,crema si glazura de ciocolata neagra si alba.

Ingrediente :

Blat :

3 oua

1 praf de sare

5 linguri de zahar

1 lingura cu varf cacao

2 linguri apa

2 linguri ulei

1 zahar vanilat

1 lingurita praf de copt

4 linguri cu varf de faina

Pentru inceput separam albusurile de galbenusuri .Albusurile , le batem spuma cu apa ,sarea , zaharul vanilat si zaharul (toate puse pe rand , incepand cu apa , putin cate putin )

Galbenusurile le frecam bine cu uleiul .Acest amestec il punem peste albusul batut spuma .Adaugam apoi si faina ,pe care o amestecam cu lingura de cacao si praful de copt .Omogenizam bine compozitia .

Ungem tavita cu putin ulei iar pe fund punem hartie de copt , decupata dupa marimea fundului tavii .Adaugam compozitia , nivelam frumos , batem putin tava de masa ca sa se aseze uniform compozitia si bagam tavita in cuptorul incalzit la 180gr , pentru 15-20 min .

Dupa ce am facut testul cu scobitoarea , lasam blatul sa se raceasca , apoi il impartim in parti egale (eu l-am impartit in 9 buc ,insa pot iesi si 12 Amandinite mai mici  , recomand insa sa portionati dupa ce puneti crema , asa se pot scoate portii egale si in numar de 12 , nu 9)

Siropul :

o cana de apa

1/2 cana zahar

esenta de rom

Puneti apa si zaharul la fiert , lasati sa dea cateva clocote buna sa mai scada apa .Dam deoparte si adaugam esenta de rom (puneti atat de mult cat vreti , dupa gust ) .Lasam sa se raceasca .

Dupa ce siropul s-a racit ,insiropam din abundenta blatul , insa nu prea mult ca se mai inmoaie si de la crema .

Crema :

Pentru crema , toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei .

1 pachet margarina Rama

150 gr ciocolata menaj

1 lingurita esenta de rom

4 linguri zahar pudra

3 linguri cacao

o cana frisca lichida

Margarina se freaca bine cu zaharul pudra .Ciocolata se topeste la baie de aburi .Dupa ce s-a racorit ,ciocolata , o amestecam cu margarina ,frisca lichida , cacaua si esenta de rom , cu o spatula pana ce totul este incorporat bine .

 

Asezam crema , o intindem uniform si lasam la frigider pentru minim doua ore .

Glazura :

200 gr ciocolata menaj,alba (100 gr este suficient ,mie mi-a mai ramas glazura )

1 cescuta

50 gr unt

3 linguri cacao

Topim ciocolata la baie de aburi .Dupa ce s-a topit , adaugam untul si  frisca lichida si amestecam energic. Oprim doua linguri pentru ,, iscalitura ,, (ornare ) .Adaugam cacaua  si amestecam bine .

Scoatem din tava , bucatile sectionate de prajitura , le punem pe un gratar , sub care am pus hartie de copt .Cu lingura , punem glazura pe fiecare prajiturica , lasand sa curga si pe peretii laterali.Deasupra punem cu posul ,putin din ciocola alba .Dam la frigider sa se intareasca glazura .

068.JPG

Daca va ganditi sa faceti aceasta prajitura , asigurati-va ca nu mai aveti

altceva de facut prin casa , sau daca nu aveti timp ,mergeti la cofetarie ,este mult mai ieftin si comod 😀

 

Amandinitele sunt gata , va dorim ,, Pofta buna ,, !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 gânduri despre „Amandinita

  1. Camelia K. noiembrie 26, 2015 la 5:54 pm Reply

    Eu am s-o incerc de sarbatori, cu siguranta!

Lasă un comentariu

Georgia's Kitchen

Delicious recipes from my family to yours

Minunile din gradina mea

Despre familia mea,copiii mei,gradina mea.......despre ceea ce ma face fericita

homemadebyelena

homemadebyelena

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Grădinița Fluturașilor Talentați

“Copilăria este o lume de miracole şi de uimire a creaţiei scăldate în lumină, ieşind din întuneric, nespus de nouă şi proaspătă şi uluitoare.Copilăria se termină atunci când lucrurile încetează să ne mai mire.” Eugene Ionesco

Placerea Gatitului

din perspectiva unui barbat la cratita....

bucatardinpasiune

blog culinar

blog de familie

un blog general

Hainute ieftine pentru pitici

Hainute second-hand de calitate in stare foarte buna.Daca sunt mamici doritoare sa vanda din hainele piticilor le invit cu drag sa posteze aici pe blog.

In bucataria Cameliei

Arome din bucataria mea

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.